Galeria Motylków

Na kolejnych zajęciach „Pitagoraska” dzieci rozwijały umiejętność określania położenia przedmiotów w przestrzeni. Wykorzystaliśmy do tego małe i duże pluszowe misie przyniesione przez dzieci z domu. Przedszkolaki bawiły się zgodnie ze słowami wierszyka, mając za zadanie np. położyć misia z tyłu lub z przodu, posadzić go na krzesełku, pod krzesełkiem, czy podnieść do góry. Następnie każde dziecko dostało indywidualne zadanie ułożenia misia względem krzesełek. Nasze „Motylki” jak zazwyczaj poradziły sobie celująco. W przyszłości będą z nas wybitni matematycy!

Podczas pobytu w przedszkolu dzieci tworzą mnóstwo prac plastycznych różnymi technikami. W piątek 24. listopada, czekając na Dzień Pluszowego Misia, „Motylki” wykonały śliczne misiaczki. Do ich zrobienia dzieci wykorzystały stare, bezużyteczne rolki po papierze toaletowym, brązową farbę plakatową, brystol, klej i czarny mazak. Dzięki takim zajęciom przedszkolaki dowiedziały się czym jest nadawanie drugiego życia starym przedmiotom. A w efekcie powstały nam bardzo sympatyczne miśki.

Akademia Wyobraźni Play-Doh to Ogólnopolski Program Edukacyjny koncentrujący się na rozwijaniu umiejętności kreatywnego myślenia i zdolności manualnych przedszkolaków. W piątek 17. listopada przystąpiliśmy do jego realizacji. Najpierw dzieci wylepiały ciastoliną szablony, a potem tworzyły dowolne formy przestrzenne według swoich pomysłów. Na koniec każdy otrzymał pamiątkowy dyplomik i naklejki. Była to wesoła i bardzo kolorowa zabawa.

„Dzień i noc” – to kolejne zajęcia wynikające z realizacji programu własnego „Pitagorasek”. Zajęcia miały na celu rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu dnia i nocy.

7. listopada bawiliśmy się w orkiestrę. Wykonaliśmy instrumentację melodyczną do piosenki „Dmucha wiatr”. Nasza pani była dyrygentem, a my graliśmy na różnych instrumentach perkusyjnych w odpowiednim momencie. Każda grupa instrumentów odpowiadała innemu zjawisku pogodowemu: np. talerze grały spiwaliśmy o burzy, a bębenki naśladowały kapanie kropli deszczu. Dzięki takim zajęciom rozwijamy poczucie rytmu oraz technikę gry na poszczególnych instrumentach. Być może w przyszłości ktoś z nas zrobi muzyczną karierę.

Późnojesienna przyroda i pogoda ma w sobie dużo szarości. Postanowiliśmy więc ją nieco przełamać. W związku z tym na dzisiejszych zajęciach robiliśmy kolorowy deszcz, co prawda zaledwie w słoiczku, ale i tak dało nam to mnóstwo radości. Do doświadczenia potrzebowaliśmy słoika z wodą, pojemników z olejem roślinnym, kilka kropel barwnika spożywczego, widelca i oczywiście chęci, których naszym wspaniałym „Motylkom” akurat nie brakuje. Podczas doświadczenia obserwowaliśmy jak „kolorowy deszczyk” powoli opada na dno słoika. Na koniec daliśmy się ponieść szaleństwu i powstała zielona woda.

30. listopada naszą grupę odwiedziła pani Katarzyna Janowicz-Timofiejew, która jest autorką tekstów dla dzieci. Poetka zainicjowała wesołe zabawy, które sprawiły dzieciom dużo radości. Zaintrygowane przedszkolaki pomogły pani Kasi przypomnieć sobie jakie zwierzątko miało być tematem przewodnim zajęć. Dzieci zaskoczyły panią Katarzynę swoją wiedzą na temat lasu oraz jesieni. Na koniec każdy otrzymał pamiątkową książeczkę pt. "Myszka modnisia" z autografem autorki.

Gdy na bum bum rurkach gramy, wtedy dobry humor mamy!

Dzięki uprzejmości rodziców Oliwki nasza grupa mogła wziąć udział w akcji organizowanej przez Leroy Merlin. Wspólnymi siłami stworzyliśmy pracę plastyczną w rozmiarze XXL. Nasze dzieło będzie można oglądać w sklepie Leroy Merlin przy ulicy Produkcyjnej.

W grupie „Motylki” w roku szkolnym 2017/2018 realizowany będzie program własny „Pitagorasek”. To program mający na celu rozwijanie umiejętności matematycznych. Podczas pierwszych zajęć dzieci poprzez różnorodne zabawy doskonaliły orientację w schemacie ciała.

Pewnego pochmurnego deszczowego poranka nasz Franio przyniósł do przedszkola baloniki dla dzieci. Ten drobny gest od razu przełamał szarą jesienną aurę. Podczas wesołych zabaw w naszej sali zrobiło się kolorowo i radośnie. Dziękujemy mamie Franka za baloniki!

W piątek 13. października bawiliśmy się w aktorów. „Sztuka”, którą kilkakrotnie wystawialiśmy to znany wiersz Juliana Tuwima pt. „Rzepka”. Było dużo śmiechu i doskonałej zabawy. Ćwiczyliśmy też mowę ciała oraz prawidłową artykulację.

Kiedy deszcz nie pada i słoneczko świeci, lubią na podwórku pobawić się dzieci. A na naszym placu jest miło, wesoło, dzieci roześmiane hasają wokoło. Jedni kasztany na trawie zbierają, inni grzebią w piasku, inni się ganiają. Wszyscy są w bardzo dobrym humorze, kiedy tak mogą bawić się na dworze.

Dary pani jesieni zainspirowały nas do przeróżnych zabaw. Rozpoznawaliśmy za pomocą zmysłu dotyku jesienne skarby takie jak: szyszki, orzechy, liście, kasztany i żołędzie. Oglądaliśmy jesienne liście, określaliśmy ich kolory, ciężar, zapach, obserwowaliśmy jak opadają na dywan. Wykonaliśmy również ilustrację ruchową piosenki „Kolorowe listki”. Liści użyliśmy także do wykonania pracy plastycznej techniką frottage. Pomogliśmy zrobić zapasy wiewiórce przeliczając jej orzeszki oraz podając je do dziupli na długiej drewnianej łyżce. Jesień to wspaniała pora roku!

W bieżącym roku szkolnym w grupie „Motylki” realizowany będzie autorski program koła origami „Zaczarowane kółeczka”. Jego celem jest między innymi rozwijanie zainteresowań plastycznych dzieci oraz rozwijanie sprawności manualnych podczas składania papierowych kółek na różne sposoby. Pierwsze zajęcia koła już za nami. Wykonaliśmy przepiękne muchomorki. Praca nad nimi sprawiła nam dużo radości i dała powód do satysfakcji. Już nie możemy doczekać się następnego czarowania z kolorowych kółeczek.

Umiejętność wzywania pomocy do potrzebujących jest niezwykle ważna – o tym nie trzeba przekonywać nikogo. Dlatego też w naszej grupie zorganizowaliśmy zajęcia, podczas których dzieci uczyły się jak telefonicznie powiadomić o zdarzeniu odpowiednie służby. Poprzez zabawę, gdzie troje dzieci odgrywało różne role społeczne, przedszkolaki wybierały na telefonie (prowizorycznym oczywiście) numer 112, przedstawiały się, podawały miejsce pobytu i mówiły dlaczego dzwonią. Była to pouczająca lekcja i przede wszystkim świetna zabawa.

„Motylki” poznały zasady przechodzenia przez jezdnię z sygnalizacją świetlną i bez. Zanim jednak wyruszyliśmy na prawdziwe skrzyżowanie, ćwiczyliśmy przechodzenie po przejściu dla pieszych w naszej sali. Przedszkolaki znakomicie poradziły sobie z przemierzaniem jezdni – zarówno tej zaimprowizowanej, jak i tej prawdziwej.

W ramach omawianej tematyki o bezpieczeństwie w ruchu drogowym „Motylki” uczestniczyły w szeregu przeróżnych zabaw. Zapoznaliśmy się z wyglądem sygnalizatora świetlnego oraz znaczeniem kolorów jego świateł. Bawiliśmy się wesołe w zabawy muzyczno-ruchowe „Stój – jedź”, „Myjnia samochodowa”, „Samochody i autobusy”, „Auto w trasie”. Podczas zajęć umuzykalniających wygrywaliśmy rytm na bębenkach do piosenki „Samochody”. Wybrane znaki drogowe pozwoliły nam utrwalić wiadomości o podstawowych figurach geometrycznych.

19. września "Motylki" wraz ze swoimi rodzicami i rodzeństwem oraz innymi naszymi przedszkolakami i ich najbliższymi bawili się razem na festynie jesiennym. Dzieci i dorośli obejrzeli spektakl w wykonaniu grupy Arlekin, a potem wspólnie uczestniczyli w różnych zabawach integracyjnych przy muzyce. Panie kucharki częstowały wszystkich chętnych przepysznym warzywnym leczo. Na festynie było ciepło, słonecznie i radośnie.