Programy

 ROK SZKOLNY 2017/2018

                                          W BIEŻĄCYM ROKU SZKOLNYM REALIZUJEMY:

  1. Program Edukacji Przedszkolnej „NASZE PRZEDSZKOLE” Małgorzaty Kwaśniewskiej i Wiesławy Żaba Żabińskiej-  zgodny z NOWĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
  2. Program wychowawczy „OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE” Mirelli Nawrot i Ireny Dzierzgowskiej (we wszystkich grupy)
  3. Program wychowawczy „BIAŁOSTOCKI PROGRAM ZABAW FUNDAMENTALNYCH DLA PRZEDSZKOLI” Colin Rose, Gordon Dryden i Katarzyny Lotkowskiej w grupie I „Misie” i w grupie II „Motylki.
  4. Program edukacji matematycznej ” DZIECIĘCA MATEMATYKA” Ewy Gruszczyk- Kolczyńskiej

 

W NASZEJ PLACÓWCE REALIZOWANE SĄ RÓWNIEŻ PROGRAMY WŁASNE NAUCZYCIELEK:

   1. „KOLOROWE ZMYSŁY- SENSOPLASTYKA”- opracowany przez panie: D. Kulikowską i A.Sołowianiuk ( w gr. II i V)

   2. „KOLOROWY ŚWIAT DZIECKA”- program edukacji plastycznej pani M. Garbacik ( w gr I)

   3.

 

 

 

Drodzy Rodzice!

Od roku szkolnego 2014/2015 w naszym przedszkolu bierzemy udział w programie Zabawy Fundamentalne, którego autorami są Colin Rose, Gordon Dryden i Katarzyna Lotkowska. Oparte są one na współczesnej wiedzy na temat rozwoju mózgu oraz inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.

Okazuje się, że 50% możliwości mózgu człowiek rozwinąć może jedynie do 5. roku życia, kolejne 50%, jeśli założymy, że wykorzystujemy 100% potencjału mózgu, człowiek rozwija w ciągu dalszego życia. Stąd bardzo ważnym etapem dla osiągania sukcesów przez człowieka jest właśnie wiek przedszkolny.
Program Zabaw FundaMentalnych jest skonstruowany jak piramida z klocków – logicznych działań, które kształtują umiejętności, formują charakter i wartości. Konstrukcja piramidy jest planem, na którym oparto cały program:

Fundamenty piramidy to: miłość okazywana dziecku, zapewnienie bezpieczeństwa i zabawa.
Ścisła współpraca pomiędzy domem a przedszkolem daje duże szanse na harmonijne rozwijanie możliwości dzieci w czterech sferach: poznawczej, ruchowej, społecznej oraz emocjonalnej. Dzięki niej, wprowadzony zostaje jednolity system oddziaływań na dziecko.
Główne założenia projektu:

  • rozwijanie narzędzi umysłowych małego człowieka,
  • wyposażenie go w kompetencje ułatwiające uczenie się,
  • przygotowanie do radzenia sobie w życiu.

Cele programu:

  • uświadomienie rodzicom i nauczycielom celowości współpracy w projekcie na korzyść rozwoju dzieci
  • nawiązanie ścisłej współpracy pomiędzy domem a przedszkolem oraz ujednolicenie systemu oddziaływań na małego człowieka
  • wyposażenie rodziców w wiedzę i umiejętności pozwalające na rozwijanie kompetencji dziecka w formie zabawy
  • zwiększenie efektywności pracy z dzieckiem
  • prezentacja (dla nauczycieli) wielointeligentnych sposobów pracy z małym dzieckiem rozwijających kreatywność, inteligencje wielorakie oraz narzędzia umysłowe.